2010. augusztus

Épületen belüli parkolókban helykihasználási szempontok és épületszerkezeti kötöttségek miatt többnyire nem alakíthatók ki a kereszteződésekben a megfelelő fordulási ívek, amik a kereszteződés belátását is nagyban segítenék. Ezt gyakran tetézi az is, hogy a keresztirányú közlekedőfolyosóra történő rálátást szerkezeti elemek (pillér, merevítőfal, stb.) zavarják. Mindezek miatt sok a rosszul belátható kereszteződés, ahol gyakoriak a stresszhelyzetek, előfordulhatnak koccanások.

Figyelembe véve, hogy a zárt parkolók még napjainkban is viszolygást váltanak ki az autósok jelentős részéből, érdemes minden lehetőséget megragadni, ami a belső forgalmat komfortosabbá, biztonságosabbá teszi.

A kritikus kereszteződések beláthatóságának segítése domború tükrök kihelyezésével azért nem megfelelő megoldás, mivel a garázsokban az autósoknak a torzított képet értelmezni nehézkes, hiszen mindenütt autók állnak, egy ilyen tükörben a pillérek erdejében sokszor a saját autó behatárolása, az irányok értelmezése, a mozgás értékelése, a távolság felmérése túl sok időt vesz igénybe. Így végső soron az elsőbbségadási kötelezettségnek megfelelni is nehéz.

Célunk partnercégünkkel a Robotics Hungary Kft-vel és az AFV Kft-vel közösen egy olyan rendszer kidolgozása, amely markánsan jelzi a közlekedőfolyosók kereszteződéseiben az oldalról jövő járművet (illetve gyalogost), de nem jelent további megtanulandó jelzést az autós számára, aki a garázsban amúgy is az információk özönében navigál.