Egy most feltárt lőréses bástya miatt a tervezettnél 250 millió forinttal többe kerül és háromnegyed évvel tovább tart a Várgarázs építése. A budavári mélygarázs majdani üzemeltetője és kivitelezője - A Raiffeisen Ingatlan és az osztrák WiPark Garagen AG. - már korábban is tudta, hogy egy 1450-1470 között épült bástya határolja az építési területet, ám pontos fekvését csak a feltárások során ismerték meg.

Kiderült, hogy az építmény alapja belóg a 300 férőhelyesre tervezett garázs rámpájába, ezért az egészet újra kellett tervezni. Ennek eredményeként tíz százalékkal csökkent a korábban kalkulált férőhelyek száma, s tíz százalékkal nőtt a bekerülési költség.

A garázs építését még 2003-ban nyerte el a Raiffeisen Ingatlan a garázsüzemeltető osztrák WiPark Garagen AG.-vel közösen. A konstrukció szerint a Raiffeisen megépíti, a WiPark pedig 90 évig üzemelteti a négyszintes felszín alatti parkolót. Az objektum végig állami tulajdonban marad, a befektető Raiffeisen 90 évre haszonélvezeti jogot szerez rá.

A beruházás befejezését eredetileg 2008 végére vállalták, ám az áttervezési és újra engedélyeztetési eljárás miatt ez 2009 őszére módosult. A bástyát viszont a garázsból látni lehet majd. Maga a létesítmény a vár nyugati oldalán, a könyvtártól északra helyezkedik el, a múlt századfordulótól a királyi lovarda volt a helyén, majd törmeléklerakónak használták.
(N. H. E.)

forrás: www.nol.hu