Nem épül meg a silógarázs Miskolcon a Kandia köz és Csizmadia közben. Szerződésbontás, letiltott cikk. Tavaly áprilisban arról számoltunk be, hogy a siló mélygarázs alapkövét lerakták Miskolcon.
Mínusz 9 emeletes, 20 méter átmérőjű, 108 autót befogadó lett volna a miskolci mélygarázs, amelynek tavaly őszre kellett volna elkészülnie a Kandia utca és Csizmadia közben. De nem készült el. Egy kapavágás sem történt eddig. A siló mélygarázs alapkövét tavaly áprilisban rakták le. 

Felbontott szerződés

A közel egymilliárd forintos beruházás – úgy tűnik – csak az alapkő letételéig jutott, mivel az önkormányzat felmondta a Segment Ltd.-vel kötött területhasznosítási szerződést. Indok: „A cég a Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatával kötött területbérleti szerződésben vállalt kötelezettségeinek nem tett eleget” – közölte Jirkovszky Tamás, a MIK Rt. városfejlesztési igazgatóhelyettese. Azt is elmondta: a város korábban Körösfalvy Ilonával és Lovass Ernő-vel tárgyalt, akik akkor a Segment Ltd.-t képviselték. Az igazgatóhelyettes információja szerint a Segment cég megszűnt.

Információk szerint a cég visszalépését az építkezéstől az indokolta, hogy az önkormányzat a cég által tervezett autósilótól 300 méterre – a Művészetek Háza mögött – megkezdte egy mélygarázs építését, ami konkurencia lett volna a cégnek. Jirkovszky Tamás ezt cáfolta: „Teljesen más a két technológia, parkolóhelyre pedig nagy igény mutatkozik Miskolcon. A silós rendszerű parkoló a gyors kiürítésre alkalmatlan, így nem töltheti be a színház, Művészetek Háza parkolási igényeit, ugyanis a rendezvények kezdése és befejezése nagy tömeget érint.”

Újra pályáznak

A Segment Ltd. létezik – tudtuk meg Nagy Gábor-tól, aki a cégből tavaly kivált Siloparking Hungary Zrt. felügyelő-bizottságának elnöke. Ezt az új céget Körösfalvy Ilona hozta létre, miután a Segmenten belül közte és Lovass Ernő között konfliktus alakult ki. Nagy Gábor-tól megtudtuk: a miskolci beruházás is emiatt a konfliktus miatt maradt el. Az olasz partnercég azonban az új céget, azaz Körösfalvy Ilonát támogatja, neki adta el a technológiát – tette hozzá.

A miskolci építési engedély megvan, így ha az önkormányzat újra kiírja a területre a pályázatot, ők pályáznak – mondta. – Nem túl büszkék a történetre, de még mindig szeretnék megépíteni Miskolcon az autósilót.

Nagy Gábor elmondta azt is, hogy jelenleg hat várossal állnak szerződésben. Nagykanizsán meg is kezdték az építkezést, de a régészeti ásatások során talált kút miatt módosítani kell a terveket.

Letiltották

A Borsod online a Segment Ltd.-t is szerette volna megkérdezni az ügyről. Beszéltek is a cég két igazgatójával, akik válaszoltak ugyan kérdéseikre, de az ebből készült cikk közléséhez végül nem járultak hozzá. Lovass Ernő, a cég igazgatótanácsának elnöke egyebek között ezt írta válaszlevelében: „Az interjú veszélyeztetné a Miskolc Megyei Jogú Várossal és más városok önkormányzataival kialakított kapcsolatot, és ellehetlenítené a későbbi esetleges beruházásainkat, ellentétes gazdasági érdekeinkkel.”

Kérdések, amiket feltettek a Segment Ltd.-nek:

- Miért nem épült meg a silógarázs?

- Az önkormányzat miért mondta fel velük a szerződést?

- Terveznek-e újabb beruházást Miskolcon?

- Más városokban megkezdték-e az építkezést?

(forrás: www.boon.hu)