Igen népszerű, és a beruházó és az üzemeltető számára is megtakarítást eredményező szolgáltatásunk az a számítás, amit szinte egyedüliként végzünk az egész országban mélygarázsok, teremgarázsok szellőzőlevegő-igényének meghatározásához.

A mélygarázsok szellőzőlevegő-mennyiségét saját szoftverünk segítségével részletes, speciálisan mélygarázsokra kifejlesztett modellszámítás alapján határozzuk meg.

A zárt térben közlekedő járművek által kibocsátott károsanyagok (CO, NOx, benzol, korom stb.) mennyiségének számítás útján történő meghatározására hazánkban nincsen előírás, vagy ajánlás. Gazdasági egészség- és környezetvédelmi szempontból azonban célszerű ilyen számítást végezni. Az épületgépészeti ökölszámokkal szemben mi az egyik legbonyolultabb, de eredményével a valóságot legjobban megközelítő módszert alkalmazzuk, ezáltal a legkisebb „biztonsági ráhagyással”, a minimális szellőzőlevegő-igényt számítjuk ki. (Az így elérhető légmennyiség-csökkenésről tájékoztat a „Teremgarázsok szellőzőrendszerének túlméretezése című cikkünk, amely megjelent: a Magyar Installateur 14. évfolyam 2004/10-11. számában)

A számítás a forgalom modellezésével kezdődik. A modell a forgalmi rend, a közlekedési lámpák be- és kiléptető rendszerek megoldásai, és a garázst használók köre alapján alakul ki. A forgalmi modell ezután ráépül a teremgarázs architekturális kialakítására, az útvonalakra, rámpákra, torlódópontokra stb. Az emissziómennyiségek ezután motortípusok szerint (benzines, katalizátoros-benzines, dízel) már számíthatóak, majd a részeredményeket a flottaösszetétel szerint súlyozva megkapjuk a végleges emissziós értékeket. A kibocsátott levegőszennyező-anyagok hígítása – azaz a szellőzőlevegő mennyisége – a mindenkori koncentrációs határértékek szerint számítható. Módszerünket az illetékes hatóságok (környezetvédelmi, népegészségügyi) is elfogadják.

A számítás összetettségét jól jellemzi, hogy az a rámpák dőlésszöge, és a parkolás során lehűlő motor miatt növekvő emissziót is figyelembe veszi.