A mélygarázsok, parkolóházak, bármely funkcióval bíró létesítmények alatti teremgarázsok tervezése gyakorlat hiányában sok kockázatot rejt magában. A zárt térben történő parkolás megtervezése nem csak forgalomtechnikájában de sok egyéb alrendszerében eltér a hagyományos tervezési feladatoktól.

A zárt térben létesülő parkolók tervezésekor ajánlatos garázstechnológiai tervet készíteni. Ezzel elkerülhetők a megvalósítás utáni kellemetlen helyzetek, amikor a járművek nem tudnak a garázsban kielégítően közlekedni. Számos példa van arra, hogy bizonyos garázsokban – ahogyan mi mondjuk – megtalálható a teljes színskála, azaz a garázs bizonyos pontjain a járművek rendszeresen fennakadnak, a falnak surlódnak. A másik probléma a rosszul méretezett be- és kiléptető rendszerek, ami rossz belső forgalmi rend kialakításával párosulva bizonyos garázstípusoknál akár forgalmi dugót is okozhatnak. Ilyen esetben a helyzetet súlyosbítja, hogy a zárt térben feldúsuló kipufogógázok mérgezést okoznak.

 A garázstechnológiai terv tehát biztosítja:

  • a járművek garázsban történő biztonságos mozgását mind a közlekedőkön, mind az egyenes vagy íves rámpákon
  • a járművek kényelmes parkolását
  • az előírt mozgássérült-álláshelyek meglétét és megfelelőségét
  • a be- és kiléptető rendszereknek a garázs funkciójához történő illeszkedését
  • a belső forgalmi rend optimális és biztonságos kialakítását
  • a közlekedési jelzőtáblák, jelzőlámpák, érzékelők optimális elhelyezését
  • a közlekedési jelzőlámpák megfelelő működését
  • gépi parkolók esetén az optimális megoldás kiválasztását, a berendezések megfelelő elhelyezhetőségét
  • a felfestések megfelelő kialakítását
  • a takarítás módjának és az ahhoz szükséges helyiségek, csatlakozások stb. meglétét

KOEM mélygarázsok és parkolóházak tervezésére szakosodott irodaként áll rendelkezésére a beléptetés, a belső forgalomtechnika, a tájékoztatási rendszer, közlekedési geometria, a biztonságtechnika (safety és security értelemben is), a környezetvédelmi kérdések, a szellőztetés, az optimális pillérrend és architektúra, a design, a felszíni csatlakozások és minden egyéb megoldás összehangolásában és megtervezésében. Különösen nehéz feladat, amikor a garázs egy létesítmény része csupán, így a teremgarázs belső terének geometriáját, a pillérrendet, a merevítőfalakat a többi szint határozza meg. Mivel a parkolási igény mindenütt folyamatosan növekszik, és egy épületbe gépjárművel érkező ügyfél az első és az utolsó benyomást is a garázsban szerzi, valljuk, hogy a fő funkció és a parkolás nem mehetnek egymás rovására. E két szempont összehangolásában is kiemelt tapasztalattal rendelkezünk.